onsdag 31 augusti 2011

Utflykt från Hjelle till Vettisfossen

Avdalsfossen
bropojkar1

Sedan några veckor befinner jag mig i Øvre Årdal i Norge, här fick jag besök av syrran med familj över helgen. Självklart gick vi på tur en dag, den s.k. "Folkevegen til Vetti" vilket är ett traktorspår som går från Hjelle till Vettis sedan tog en stig vid och förde oss ända fram till Vettisfossen som är ett stort vattenfall. Behöver jag säga att broar, vattenfall och älven var det som lockade killarna mest. Hur som haver hade vi otroligt tur med vädret och naturen var storslagen. En "tur" att rekommendera alltså. Vattenfallet ovan är vattenfallet vid Avdalen, är lite osäker på om den kallas för Avdalsfossen.

2 kommentarer:

maybe*mej sa...

Ja det var sannerligen en bra promenad. Underbart vackert och gav bra träning också.. både för psyket och kondisen. =) Jag menar ...det var ju ganska brant på några ställen.

kram kram

Mia sa...

Du gjorde jätte bra ifrån dig, vi kunda knappt ana att du var höjdrädd... om man bortser från några få dussin hysteriska anfall :)
Kram till världens modigaste syster