lördag 9 april 2011

Vy över Bodö från Keiservarden, Norge, II

Vy över Bodö från Keiservarden, Norge

Kortet är taget söderut. Staden Bodö ser ni på den platta landtungan på kortets vänstra del. Har du riktigt bra syn så ser du en svart prick som sticker upp mitt i stan, det är sjukhuset. Flygplatsen med landningsbana ligger längst "upp" på landtungan, det ljusare området. Hamnen med bryggan ser ni på landtungans högra sida, den lilla svarta pricken i anslutning till bryggan är SAS/Radisson hotell.

3 kommentarer:

POP på Rävö sa...

"Man må nock ha en veldig skarp blick for å finde disse pricker" men vyn är väldigt vacker. Kaiservarden - var har du bilden på varden dvs själva röset som står på toppen???

maybe*mej sa...

det var kul att se

Mia sa...

Glasögon är det som gäller, jag ser prickarna jätte tydligt men sen så vet jag ju också att de är där :)
Det är egentligen fem "ståendes" kort som är ihopsatta till en panoramavy (photoshop) men resultatet blev inte så tokigt. Röset får jag se om det blir nåt kort på...
Nu vet ni hur det ser ut där jag är.